Przebudowany ma zostać odcinek al. Jana Pawła II w Parczewie (powiatowe miasteczko na Lubelszczyźnie) od Ronda im. Biskupa Wilczyńskiego do Ronda im. Bressuire.
Chodzi o odcinek będący obecnie w kiepskim stanie. W planie jest m.in.: przebudowa istniejącej jezdni al. Jana Pawła II o długości ok. 0,9 km; przebudowa ronda na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ulicą Polną wraz z wlotami; przebudowa i budowa chodników o długości ok. 1,15 km; budowa dróg dla rowerów czy przebudowa oświetlenia.
- W chwili obecnej trwają prace związane z opracowywaniem dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy Alei Jana Pawła II na odcinku od Ronda im. Biskupa Tomasza Wilczyńskiego do Ronda im. Bressuire z jego przebudową oraz przebudową chodnika i budową ścieżki rowerowej na pozostałym odcinku aż do ul. Kolejowej. Długość planowanego do przebudowy odcinka drogi wynosi 1,136 km. Wstępny kosztorys inwestycji opiewa na około 14,5 mln złotych - mówi Grzegorz Tyborowski z Wydziału Architektury i Inwestycji Starostwa Powiatowego w Parczewie. Inwestycja może ruszyć już w przyszłym roku.
Przebudowa odcinka al. Jana Pawła II byłaby kolejną dużą inwestycją drogową w Parczewie na przestrzeni ostatnich miesięcy. Na całej długości ok. 1,1 km, czyli od skrzyżowania z ul. Kościelną do skrzyżowania z ul. 11 Listopada (droga wojewódzka) została przebudowana al. Zwycięstwa.
Na al. Zwycięstwa kierowcy mają do dyspozycji nową nawierzchnię, miejscami droga została poszerzona. Zakres inwestycji przewidywał także budowę alejek pieszo-rowerowych, przebudowę chodnika, zjazdów czy przejść dla pieszych. Wzdłuż drogi przewidziano budowę zatok postojowych, co poprawiło komfort osób odwiedzających cmentarz lub stadion MOSiR.
Gmina Parczew realizowała z kolei przebudowę ul. Polnej od ronda z aleją Jana Pawła II do ul. Przemysłowej. Gmina przejęła będący w fatalnym stanie fragment od samorządu powiatu i złożyła wniosek ws. przebudowy odcinka do Programu Inwestycji Strategicznych.
Przebudowa obejmowała wykonanie nowej konstrukcji i nawierzchni z betonu asfaltowego, nowego chodnika z kostki betonowej, ścieżki rowerowej o nawierzchni asfaltowej, zjazdów i parkingów z kostki betonowej oraz poboczy z kruszywa.
Zakres zadania obejmował również przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej z połączeniami tych sieci z nowo budowanym odcinkiem przy ul. Przemysłowej. Najkorzystniejszą ofertę przetargową złożył Strabag z Pruszkowa, który zaproponował ok. 13,3 mln złotych brutto.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.